Nordic Adventure Race 2022

Nordic Adventure Race 2022

Er du vild med adventurespejd og klar på en ekstra udfordring? Nordic Adventure Race er et løb, hvor man bliver udfordret i forskellige spejderfærdigheder. Et arrangement hvor unge spejdere fra hele Norden mødes, dyster og knytter venskaber.

Racet fungerer som et løb med poster i den fantastiske, færøske natur, og transportmulighederne er mange. Løbets deltagere bliver fordelt i blandede patruljer og tilknyttes en leder, som følges med dem hele vejen. Patruljerne er selv ansvarlige for at lave mad, sætte bivuak op og løse alle løbets udfordringer undervejs.

Nordic Adventure Race henvender sig til deltagere på 13 til 16 år. Er du på afholdelsestidspunktet fyldt 17, kan du enten deltage som International Service Team (IST) eller leder.

Lyder det som noget for dig? Så kan du trygt læse videre!

Hvornår foregår det? Arrangementet finder sted d. 27. juni til 4. juli 2022.

Hvor foregår det? Startskuddet til løbet finder sted i lufthavnen i Vágar (FAE), men aktiviteterne vil tage jer med rundt på forskellige øer og mange forskellige transportmidler.

Deltager, IST eller leder? Er du mellem 13 og 16 år, kan du komme med som deltager. Prisen herfor er 2000kr. og inkluderer ikke transport til og fra Færøerne. Er du fyldt 17, kan du deltage som International Service Team (IST) eller leder. IST’ere og ledere skal ikke betale deltagergebyr, og har derfor kun udgifter forbundet med rejsen.

Ønsker du at deltage som IST’er eller leder, skal du sende en kort ansøgning, som inkluderer følgende oplysninger:
– Dit navn og alder
– Om du ønsker at deltage som IST eller leder
– Eventuel ledererfaring eller tidligere internationale oplevelser

Ansøgningen skal sendes til ic@dbs.dk senest d. 15. februar kl. 18.00. Herefter vil vi hurtigst muligt gennemgå alle ansøgninger og vende tilbage med bekræftelse på deltagelse eller ej.

Hvad koster det? Prisen som deltager er 2000kr., og dækker alle udgifter forbundet med selve løbet. Transporten skal du selv arrangere, og prisen for denne kommer oveni. Det er muligt at arrangere flyvning sammen på vores gruppe på Facebook: https://www.facebook.com/groups/277197013254119/, hvor både deltagere, ledere, IST’ere og forældre er velkommen til at følge med.

Hvad sker der, hvis arrangementet bliver aflyst? Skulle der ske det, at Covid-19 kommer i vejen for løbet, og Færøerne dermed bliver nødt til at aflyse, tilbagebetales den fulde deltagerpris på 2000kr. Da du selv står for booking af flybilletter, er det op til dig selv at have de rette forsikringer, som i så fald kan hjælpe dig på vej.

Hvordan tilmelder jeg mig? Første del af tilmeldingsprocessen foregår gennem Google Forms: https://forms.gle/LAtdLTDTMCLfiNoJA.
Denne er udelukkende henvendt til deltagere mellem 13 og 16 år.

Ønsker du i stedet at deltage som leder eller IST’er, skal du sende os en ansøgning. Se afsnit længere oppe.

Fristen for tilmelding er d. 15. februar kl. 18.00, og tilmeldingen er bindende. Det er ikke muligt at få pengene tilbage efter tilmelding, medmindre der er tale om en decideret aflysning af arrangementet.

Spørgsmål? Skulle du have spørgsmål, som ikke er blevet besvaret, kan du kontakte os i Facebook-gruppen eller på ic@dbs.dk.

Comments are closed.